یزدفردا: مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد، از تدوین و اجرای طرح «روشنا» با هدف افزایش جمعیت در استان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمود رستگاری، در اولین نشست هماهنگی طرح «روشنا» با اشاره به کاهش نرخ باروری طی دو دهه اخیر گفت: این روند کاهشی در طول تاریخ کشور بی‌سابقه بوده و باعث شده که ایران سریع‌ترین روند کاهش نرخ باروری در تاریخ جهان را به خود اختصاص دهد. 
وی خاطرنشان کرد:این بنیاد در راستای تحقق هر چه بیشتر فرزندآوری، طرحی را تحت عنوان روشنا طراحی کرده است.
 
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد به محتوای طرح نیز اشاره کرد و ادامه داد: محتوای این طرح شامل دو بخش آموزش زوج‌های جوان نسبت به وظایف آنان قبل، حین و بعد از فرزندآوری از دیدگاه اسلام و آسیب‌شناسی خانواده و آموزش مخاطرات تأخیر در فرزندآوری است که بخش اول آن توسط اساتید مجرب مرکز تخصصی مهدویت قم آماده شده است. امیدواریم با آماده‌سازی بخش دوم محتوا توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد، فرآیند چاپ کتاب دوره انجام و مقدمات اجرای این طرح با همت مسئولان استان دنبال شود.
 فاطمه کارگران، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز گفت: آمادگی کامل جهت هم افزایی و مشارکت در طرح‌هایی با محوریت تشویق زوج‌های جوان به فرزندآوری و افزایش جمعیت را متناسب با نیاز‌های عصر ظهور داریم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا